نظریه های یادگیری در روانشناسی
دسته بندي :
علوم انسانی »
روانشناسی و علوم تربیتی
تعريف آموزش :
- آموزش از پيش تعيين شده است
- به منظور يادگيري بين دانش آموز و معلم صورت مي گيرد
- همراه با كنش متقابل است
- آموزش ابزاري براي يادگيري است
- آموزش بعد بيروني دارد در حاليكه يادگيري جنبه دروني دارد
- آموزش ممكن است به يادگيري نينجامدحافظه چیست؟
- حافظه با يادگيري فرق دارد
- حافظه عبارتست از ثبت نسبتا پايداري كه زيربناي يادگيري است
- حافظه شامل پردازشهاي مختلفي است كه در زمان معيني ثبت مي شود
- از نظر رفتار گرايان حافظه همان يادگيري است
- از نظر روانشناسان شناختي ، حافظه با يادگيري فرق دارد چون متأثر از عوامل پردازشي است
تعریف رشد:
- رشد تغييراتي پيوسته و منظم است كه در نتيجه گذشت زمان بوجود مي آيد.
- رشد و يادگيري تأثير متقابل دارند
- رشد زمينه يادگيري را فراهم مي كند و يادگيري هم منجر به رشد بهتري مي شود
- يادگيري به تمرين وابسته است در حاليكه در رشد يا تأثير يادگيري وجود ندارد و يا تأثير آن كند است.