تحقیق بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان

دسته بندي : علوم انسانی » هنر و گرافیک
دانلود تحقیق بررسي تاثير رنگ ها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان

چكيده
هدف از تحقيق حاضر بررسي تاثير رنگها بر روي يادگيري كودكان مقطع اول دبستان شهرستان آبادان است كه فرضيه هاي عنوان شده عبارتند از تاثير رنگها بر يادگيري در دختران و پسران  داراي تفاوت است و همين طور رنگ زمينه در يادگيري تاثير دارد كه جامعه آماري عنوان شده عبارت از دانش آموزان مقطع اول دبستان است كه با آمار به دست امده 540 نفر است كه 50 نفر به عنوان نمونه انتخاب شده و آزمون گردنياف رنگي بر روي آنها اجرا گرديده است كه نتايج بدست آمده از طريق آمار استنباطي و واريانس دو عاملي جهت فرضيه اول مورد سنجش قرار داده شده و همين طور جهت سنجش فرضيه دوم و تاثير رنگ متن و زمينه بر روي يادگيري از روش آمار توصيفي و به دست آوردن  فراواني و درصد آن كه نتايج به دست آمده حاكي از آن است كه بين تاثير رنگها بر روي يادگيري دختران وپسران تفاوت وجود ندارد و در حدود 42  درصد از دانش آموزان معتقدند كه رنگ زمينه مي تواند در يادگيري تاثير گذار باشد.

فصل دوم : پيشينه تحقيق

مقدمه
همان طور كه اكثر روان شناسان  يادآوري كرده اند اولين سالهاي زندگي در رشد رواني- عاطفي  كودك نقش بسيار مهم دارد.اريك اريكسون معتقد است كه كار اصلي شخص در جريان خردسالي غير از موارد ديگر يادگيري اعتماد است و به نظر او در دوره ي خردسالي كودك ياد مي گيرد كه دنيا محل خوب و رضايت بخش است يا منبع ناراحتيها و ناكاميها و هيجانهاي منفي است كه از ديدگاه اريكسون اولين موفقيت رواني – عاطفي كودك اين است كه بدون اضطراب و خشم شديد بپذيرد كه مادرش جلو چشمش دورتر رود و پذيرش اين بر اثر پيش بيني مسايل بيروني صورت مي گيرد .
تعداد زيادي از روان شناسان مخصوصا آنهايي كه تحت تاثير سنت فرويدي قرار گرفته اند معتقدند كه اولين روابط كودك براي روابط بعدي او با ديگران الگو قرار مي گيرد.
روان شناسان اهميت رشد عاطفي سالم را يادآوري كرده اند كه تمام اين مسايل نشات گرفته از يادگيري در كودكي است كه مسايل عاطفي شناختي و حتي تاثير رنگ ها در اوان كودكي مي تواند ديدگاه كودك را تغيير دهد .
توانايي و تاثير رنگ نيز بر روي يادگيري عمل نمادها را همراهي مي كنند كه اين توانايي ها مخصوصا در بازي كودك تجلي ميكنند و مثلا شكل تقليد تاخيري و بازي نمادين با رنگ مورد علاقه كودك مي تواند تاثير پذيري بيشتري داشته باشد كه رنگ به نوعي بر روحيه و شخصيت كودك مي تواند تاثير گذار باشد به طوري كه رنگ هاي تند مثل قرمز و آبي در يادگيري بيشتر خود را نشان مي دهند .
بيان مسئله:
در طول مرحله ي حسي- حركتي يعني از بدو تولد تا دو سالگي كودك مخصوصا مشغول كشف روابط بين حواس اعمال و پيامدهاي انهاست كه ويژگي اصلي اين مرحله كشف پايداري شيء  است كه تاثير رنگ اشياء در اين كشف پايداري اشياء  مي تواند نقش بسزايي داشته باشد .

فهرست مطالب
چكيده 1مقدمه 2بيان مسئله: 3سوال مسئله: 4اهداف تحقيق: 4اهميت و ضرورت تحقيق: 4فرضيه تحقيق: 5متغير هاي تحقيق: 5«يادگيري و بهداشت رواني(كتاب بهداشت رواني) » 5« روش هاي ياد گيري » 6« پاسخ شرطي » 7« طرق از بين بردن رفتار شرطي » 8«تجارب هيجاني» 9« ادامه ي رفتار شرطي» 10( حل مسائل ) 11« يادگيري بر اساس آزمايش و خطا » 12« كارل راجرز بصيرت را چنين تعريف مي كند» 14« قانون تاثير و تقويت رفتار » 16تعميم يا انتقال يادگيري: 18« مراحل سازگاري » 19جامعه مورد مطالعه 23حجم نمونه : 24روش نمونه گيري : 24ابزار اندازه گيري در تحقيق حاضر : 24روش آماري مربوط به زمينه ها 25روش تحقيق : 25بحث و نتيجه گيري 32پيشنهادات 33محدوديت ها 34منابع و مآخذ 35
دسته بندی: علوم انسانی » هنر و گرافیک

تعداد مشاهده: 71 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: DOCX

تعداد صفحات: 38

حجم فایل:97 کیلوبایت

 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل