پیش فاکتور دریافت فایل
پاورپوینت کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری
9874
5,000 تومان
.zip
3,963 کیلوبایت
توضیحات:
پاورپوینت کارمندیابی،جذب و گزینش نیروی کاری
فرمت فایل : ppt
قابل ویرایش
تعداد اسلایدها : 38 اسلاید
فهرست مطالب:
کارمندیابی جذب و گزینش نیروی کاری
سیاستهای کارمند یابی
نیرویابی از خارج از سازمان
روشهای کارمندیابی
استفاده از اضافه کاری
واگذاری کار به منابع خارج از سازمان
مراحل کارمند يابی
کارمنديابی وظيفه کيست؟
جذب
گزینش
گامهای گزینش
مراحل مختلف فرآيند انتخاب
اصول اولیه آزمونهای استخدامی
انواع آزمونهای استخدامی
آزمونهای سنجش هوش
آزمونهای سنجش میزان کسب موفقیت
آزمونهای سنجش علاقه
آزمونهای سنجش شخصیت
آزمونهای سنجش آموزش پذیری
اهداف مصاحبه های استخدامی
انواع مصاحبه های استخدامی
مصاحبه همراه با فشار عصبی
سیاستهای مصاحبه
معیارهای گزینش
بخشی از اسلایدها :
کارمندیابی جریانی برای یافتن و جذب متقاضیان شغلی واجد شرایط برای استخدام در سازمان است.
مرحله تحقیق و شناخت نیروی انسانی دارای استعدادهای بالقوه و تشویق آنان برای استخدام در سازمان است.
کارمنديابی فرآيندی است که به وسيله آن کسانی که به نظر می رسند توانایی بالقوه ای برای عضويت در سازمان و انجام دادن وظايف محول را دارند ، شناسایی می گردند و موجبات جذب آنها به سوی سازمان فراهم می شود .
کارمنديابی ،يک فرآيند « واسطه ای » است ؛ يعنی طی اين فرآيند کسانی که جويای کارند (متقاضيان کار) و کسانی که خواهان نيروی کارند (استخدام کنندگان) برای نخستين بار با يکديگر روبرو می شوند تا طی فرآيند بعدی (انتخاب و گزينش)، توانائی واقعی آنها برای احراز شغل و ورود به سازمان تعيين گردد.
سیاستهای کارمند یابی:
به طور کلی سیاستهای کارمند یابی بر دو نوع است:
1- نیرو یابی از داخل سازمان
نیرویابی از داخل موجب می شود که تحرک کارکنان برای افزایش دانش و مهارت خود بالا برود،
موجب می شود تا کارکنان در تعیین رفتار خود دقت بیشتری نمایند، موجب کاهش هزینه های
کارمند یابی می گردد و مانع ورود افراد ناباب به سازمان می شود.
اما :
از سوی دیگر موجب ورود افراد جدید با ایده های جدید به سازمان می شود.
2- نیرویابی از خارج از سازمان
نیرویابی از خارج سازمان موجب ورود افکار جدید به سازمان می شود. روابط غیر رسمی را ضعیف میکند و در نهایت موجب افزایش کیفی و کمی خدمات می شود.
1403/8/11 - مارکت فایل